donderdag 9 oktober 2008
Beek en Bos krijgt landelijke erkenning!
Tijdens het symposium over ‘Klantvriendelijke Zorg’, op 1 oktober jl. in Amersfoort, is Ouderencentrum Beek en Bos uit Heythuysen gehuldigd. Het Zorgcentrum is bijzonder klantvriendelijk! De eigen bewoners waarderen desgevraagd de geboden zorg en dienstverlening met maar liefst een dikke 9! In vergelijking met 300 andere verzorgingshuizen in Nederland scoort Beek en Bos het hoogste. Reden voor de Stichting Cliënt en Kwaliteit om het Zorgcentrum in het zonnetje te zetten. Uit handen van de heer A. van Kreeke, voorzitter van de Stichting Cliënt en Kwaliteit, kregen Thijs van den Schoor, directeur, en Nellie Jansen, voorzitter cliëntenraad, een plaquette uitgereikt.
Medewerkers maken het verschil!
De kwaliteit van de medewerkers is het meest bepalend voor het kwaliteitsoordeel van zorggebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Cliënt & Kwaliteit onder ruim 22.000 cliënten van verzorgings- en verpleeghuizen en thuiszorginstellingen. Cliënt & Kwaliteit onderzocht welke factoren het meest van invloed zijn op de klantwaardering. Een positiever oordeel over de kwaliteit van de medewerkers leidt tot meer tevredenheid. Voor bewoners van verpleeghuizen en verzorgingshuizen gaat het bijvoorbeeld om het afstemmen van de zorg, het goed verrichten van verpleegkundige handelingen en het serieus nemen van gezondheidsklachten.
Beek en Bos in de prijzen
“Voor Beek en Bos is dit weer een geweldige opsteker! Bovendien staan we met ons Verzorgingshuis op de 1e plaats maar behaalden we met onze Verpleeghuisafdeling ook nog eens de 2e plaats!”, aldus een zeer verheugde Thijs van den Schoor. “De plaquette krijgt een mooie plaats bij de entree van het Zorgcentrum. We zullen hem naast ons Gouden Keurmerk hangen!”
Stichting Cliënt en Kwaliteit
Cliënt & Kwaliteit is opgericht door cliëntenorganisaties om, met eigen instrumentarium, onderzoek uit te voeren naar de kwaliteit van zorg vanuit cliëntenperspectief. Sinds 2000 heeft Cliënt & Kwaliteit onderzoeken uitgevoerd in ongeveer 80% van de verzorgings- en verpleeghuizen, in veel instellingen inmiddels meerdere keren. De interviewers van Cliënt & Kwaliteit hebben daarmee ruim 65.000 bewoners gevraagd naar hun kwaliteitsoordeel.
Naar nieuwsoverzicht