woensdag 24 april 2013
Feestelijke lancering nieuwe huisstijl
Burgemeester Arno Verhoeven van de gemeente Leudal onthulde op 24 april jl. samen met bestuursvoorzitter Wiel van Heugten en directeur Thijs van den Schoor het nieuwe logo van Zorgcentrum Beek & Bos. Dit jaar bestaat het Zorgcentrum 55 jaar en daar past een nieuw logo bij. Blikvanger in het logo is de boom. De boom, een Sequoiadendron, is onlangs geplant op het middenterrein voor het Zorgcentrum. De boom heeft ook een symbolische functie als levensboom en tevens als wensboom voor de bewoners van Beek & Bos. Zij kunnen een wens in de boom hangen en Beek & Bos is voornemens om deze wensen zo veel mogelijk te realiseren. Reden genoeg voor een feestelijke middag in het Zorgcentrum, waar naast het logo ook de geheel nieuwe website werd gepresenteerd.
Ballonnenwedstrijd
De aanplant van de boom werd feestelijk onderstreept toen de burgemeester samen met mevrouw Van Lierop, de oudste bewoonster van het Zorgcentrum, ruim 100 ballonnen losliet. Namens iedere bewoner een ballon met een naamkaartje. Aan deze ballonnenwedstrijd is natuurlijk een mooie prijs verbonden. Nu is het nog afwachten welke ballon het verste zal komen.
Nieuwe website en huisstijl
Beek & Bos vernieuwt niet alleen haar logo. “Wij hebben onze naam ook subtiel veranderd van Ouderencentrum naar Zorgcentrum Beek & Bos. Naar ons idee dekt Zorgcentrum nóg beter de lading. ‘Beek & Bos’ hebben we bewust zo gehouden omdat iedereen hier in Heythuysen en omgeving ‘Beek & Bos’ goed kent. Maar niet alleen de naam en het logo zijn veranderd, er is ook een complete nieuwe huisstijl ontwikkeld en onze website is helemaal vernieuwd. Wij hebben onze diensten voortaan ondergebracht onder vier pijlers, te weten: Wonen, Thuiszorg, Dagbesteding en Lekker Eten. De gedachte hierachter is dat iemand snel en eenvoudig de informatie kan vinden die hij of zij zoekt,” vertelt Thijs van den Schoor, directeur. “Ik nodig iedereen uit om snel eens een kijkje te nemen op het vernieuwde www.beekenbos.nl.”
Voortdurend in beweging
“Je moet als organisatie voortdurend in beweging blijven en meegaan met de tijd, dat geldt ook voor ons”, aldus Van den Schoor. “Natuurlijk draait het bij ons op de eerste plaats om de zorg voor onze bewoners en cliënten, maar zaken zoals een nieuw logo, huisstijl en website zijn ook heel belangrijk. Je wilt helder en duidelijk zijn in de communicatie naar je doelgroep en dat zijn naast onze bewoners ook hun familieleden, mantelzorgers, vrijwilligers en natuurlijk onze medewerkers.”
Facebook en Twitter
Met de lancering van de nieuwe website is Beek & Bos ook actief op het gebied van sociale media. Zowel op Facebook als op Twitter is het Zorgcentrum vanaf nu te volgen. Op de website staan de icoontjes van deze sociale media met een directe link naar de verschillende accounts.
Grote belangstelling
Onder het genot van koffie en heerlijk gebak, mét het nieuwe logo, luisterden bewoners en medewerkers naar korte toespraken van burgemeester Arno Verhoeven, bestuursvoorzitter Wiel van Heugten en directeur Thijs van den Schoor. Hij is er van overtuigd dat niet alleen door de prachtige boom en de nieuwe website, maar ook door de nieuwe borden langs de weg en de banieren aan de voorzijde van het Zorgcentrum, niemand de nieuwe huisstijl zal ontgaan.
Naar nieuwsoverzicht